Is het abonnement dal voordeeluren alleen te gebruiken met saldo op ov chipkaart of ook gewoon bij het kopen van een kaartje met 40% korting?

Ik heb een dal voordeeluren abonnement ik vroeg mij alleen af is het ook mogelijkte reizen met een kaartje van 40% zonder saldo er op te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je NS voordeelurenabonnement wordt gekoppeld aan een geldige OV chipkaart. Het maakt daarbij niet uit of de OV chipkaart is uitgeven door NS zelf, of door een andere vervoerder of, zoals in jouw geval, door DUO.

Dit abonnement heeft op zichzelf weinig te maken met Reizen op Saldo van NS. Vooralsnog kun je ook nog gewoon met een papieren kaartje reizen als je dat makkelijker vindt. Je hoeft dan uiteraard niet in en uit te checken (anders betaal je dubbel).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een voordeelurenabonnement annex NS-chipkaart hebt, maakt het niet uit of je met het saldo van de chipkaart reist of met een papieren kaartje. In het laatste geval hoeft er dus geen saldo op de chipkaart te staan.

Je kunt overigens bij NS ook online een kaartje met 40% korting bestellen en uitprinten. Bij controle in de trein moet je, naast dat kaartje, dus ook je daluren chipkaart tonen. Het bovenstaande geldt natuurlijk alleen als je tijdens de daluren reist.
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Zolang de studentenkaart én het papieren kaartje geldig zijn, is dat volgens mij geen probleem. Maar misschien is er iemand anders die dat nog eens kan bevestigen, want van studentenkaarten weet ik niet zoveel af.