Wat gebeurd er als je een OV Chipkaart 1 Ster abonnement hebt en incheckt in je eigen zone en uitcheckt in een andere zone? En ook andersom..

Een 1 ster abonnement kost 40€ ong en 2 ster kost 80€. Vaak reis ik in een zone maar af en toe moet ik ook in een andere zone zijn. Wat gebeurd er als ik in mijn eigen zone incheck en een andere zone uitcheck? Wat gebeurd er als ik een andere zone incheck en mijn eigen zone uitcheck? Als ik dan bijvoorbeeld de helft van mijn instaptarief betaal dan wil ik overwegen om een 1 ster abonnement te nemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het gedeelte waar jouw 1*abonnement geldig is kost je niiets, omdat je daar al voor betaald hebt. Voor het tweede gedeelte betaal je normaal, dus opstaptarief plus je normale reiskosten. Het is aan jou om uit te rekenen hoe vaak je dat tweede gedeelte reist en of die reiskosten in een maand tijd hoger of lager dan € 40,- zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij betaal je al opstaptarief met je een ster abonnement, en de rest wordt in kilometers afgerekend