In Amsterdam is de strippenkaart afgeschaft. Hoe kan een kind van 9 jaar daar reizen met bus of tram, als die geen ov- chip kaart heeft?

Het gaat hier dus om kinderen, in dit geval met begeleiding van een ouder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad, alle reizigers ouder dan 4 jaar hebben een OV-Chipkaart nodig of een los-chipkaartje gekocht bij een automaat. Andere (strippen)kaartjes worden niet meer geaccepteerd. Dit geldt overigens ook voor meer plekken in Nederland. De Strippenkaart bestaat namelijk landelijk niet meer.

Kaartjes kopen bij de (bus-)chauffeur of op metrohaltes kan nog wel, maar die zijn een stuk duurder dan reizen op saldo op een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart. De aanschaf van een chipkaart kost 7,50 euro en kan eventueel online op OV-chipkaart.nl.

Maar in de regel is te stellen dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan voor het kind een los kaartje kopen.
12 jaar geleden
Kindren van af 4 jaar hebben een eigen ov kaart nodig kindren onder de 4 reizen gratis onder begeleiding.

Toegevoegd na 21 uur:
kindren = kinderen
12 jaar geleden
Als je de bus/tram instapt een kaartje vragen bij de chauffeur. Vaak is alleen heen goedkoper dan eerst een OV Chipkaart te kopen dan nog opwaarderen. Meestal kost het rond de €2,50.