Wat is het kleinste stationnetje in Nederland?

Weet iemand wat het kleinste station wat in gebruik is in Nederland is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

Vroeger maakte NS verschil tussen stations en haltes. Nu niet meer. Je kan een station als klein aanmerken als er heel weinig treinen stoppen.
Zo zijn er haltes die slechts enkele dagen per jaar gebruikt worden bij een bepaalde gelegenheid of gebeurtenis. Voorbeelden: Heiloo, Liempde, Lisse Keukenhof en Smakt

Toegevoegd na 1 dag:
Zoals nader bleek, is met Heiloo OLV ter Nood bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Station Madurodam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijzondere categorie van stations zijn de zgn. kleine of groene stationnetjes. Het gaat daarbij om stations die in overwegende mate in het buitengebied terecht zijn gekomen. Hierbij moet worden gedacht aan het station Dalfsen, Vorden, Anna Paulowna, Hindeloopen, Loppersum, Houthem, Opheusden, Krabbendijke, maar ook het onder de rook van Amsterdam liggende Abcoude.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kampen. 1 spoortje waar om het half uur een dieseltreintje stopt. Overigens is dit het kleinste traject van Zwolle en draait verlies..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze-Lieve-Vrouwe Ter Nood, dit station wordt slechts gebruikt bij een dienst aldaar (voor en na de dienst één trein, maar een aantal dagen in het jaar). Het station heeft één perron en ligt tussen de stations Heiloo en Castricum.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder zijn er nog Rotterdam Stadion naast de Kuip en Heerenveen IJsstadion bij resp. de Kuip en Thialf, die alleen bij wedstrijden worden gebruikt