NS-kaartje ook geldig zonder kind ?

Op dit moment heeft de HEMA een actie die luidt: "1 dag onbeperkt reizen met de NS door heel Nederland voor een volwassene met een kind voor € 15,50 ". In de officiele actievoorwaarden staat e.e.a. net even anders omschreven nl.: "■ de e-ticket Dagkaart is één dag geldig voor een volwassene en een kind in de 2e klas ". Het verschil zit hem in de woordjes "met" / "en".
Is dit kaartje nu ook geldig als de volwassene reist zonder kind, dus in z'n eentje ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, dan is het ook geldig
goede reis

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik weet dat omdat ik zelf met zo'n kaartje gereisd heb, zonder kind, en de controleur heeft me daar echt niet op aangesproken.
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is wel makkelijk antwoorden, maar hoe weten wij of dat waar is? Ik heb van alles afgezocht, maar het staat nergens...
In de actievoorwaarden staat niets bijzonders over de verplichting een kind mee te laten reizen. Er staat andersom wel een verplichting dat het kind onder begeleiding van een volwassene van ten minste 18 jaar moet reizen.

Als de kaart zonder kind niet geldig zou zijn, zou je mogen verwachten dat ook daarvoor een regel in de voorwaarden was opgenomen. Die is er niet, dus is de kaart ook voor een volwassene alleen geldig.