wie moet schade vergoeden in dit geval ?

ik zat dus laatst in de bus, en we gingen een rotonde over. een rij auto's in een afslag (waar wij niet in gingen) wachtte ergens op, en stonden dus stil. de bus reed er langs, en beukte de auto die achteraan stond per ongeluk door de bochten die ie moest maken. ik heb niet gezien hoeveel schade de auto had, maar ik was nieuwsgierig: wie zou de rekening moeten betalen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

de bus(maatschappij).
de veroorzaker moet betalen.
sowieso is iemand die stilstaat niet snel aansprakelijk voor schade van iemand die tegen hem/haar aanrijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bus maatschappij moet betalen, want de bus veroorzaakte de ongeluk.