Hoe kan het saldo van mijn ov-chipkaart dalen terwijl ik alleen in mijn vrij reizen periode reis?

Ik had genoeg erop staan maar net ineens stond ik in de min! Heel gek dit!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge jonge zeg...het blijft gewoon ook echt een ov-shitkaart he...

Antwoorden (2)

Misschien heb je een keer niet uitgecheckt of niet goed uitgecheckt. Dan kan dat inderdaad gebeuren. Als je een account hebt aangemaakt om je reizen te bekijken op internet kan je dat zo achterhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dat is wel heel fijn! Dankje.
Helaas lukt het aanmaken van het account ook niet (ik raak licht gefrustreerd) en ben ik genoodzaakt om het betaalde 0900-nummer te bellen.. aaargh!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet of je dit nog leest voor je belt, maar bij de kaartkautomaten op het station kun je ook je reisgeschiedenis bekijken en dus zien waar het geld heen is/je bent vergeten uit te checken.
Zoals al gesuggereerd: kijk even via internet of je een keer vergeten bent om uit te checken of om in te checken. In zo'n geval kan er ineens geld afgeschreven zijn, ook als je alleen reist op plekken/tijdstippen waarop je "vrij" mag reizen.
Als inderdaad blijkt dat je een check-in of check-out vergeten bent, vergeet dan niet om 't geld daarvan terug te vragen. Kijk op www.ov-chipkaart.nl bij "vergeten uit te checken"