Kun je als student als je na 1 januari 2012 niet incheckt een boete krijgen of wordt dit gedoogd?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je in de trein? Want in de bus, metro en tram moet je altijd inchecken als student, anders krijg je een boete.

Antwoorden (2)

Dan kan je een boete krijgen. Je moet gewoon inchecken, net als de rest van Nederland. Ookal zou je i je vrij-reizen periode in de trein zitten, moet alsnog ingecheckt worden. Hiermee kan de NS oa controleren welke trajecten druk zijn, en zo -misschien eindelijk een keer- na gaan denken over service & meer treinen op drukke routes.

Zie ook http://www.studentenreisproduct.nl/media/6407/gebruiksaanwijzing_srp_juni_2011_d2.0_111011.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de beginperiode wordt dit inderdaad nog gedoogd en zal het alleen bij een waarschuwing blijven. Later zul je idd gewoon een (terechte) boete krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Nou je kunt gewoon zien dat studenten vrij reizen hebben. Totaal onterechte boete als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar ze willen graag weten van waar naar waar de studenten reizen, zodat ze op die ("volle") trajecten meer materieel in kunnen zetten. Door in te checken krijgen ze die gegevens makkelijk tot zich. Een boete vind ik echter wel erg ver gaan.