Kan je met een NS Voordeeluren kaart gewoon rijden bij de GVB in A'dam?

Ik ga waarschijnlijk zaterdag vanaf A’dam Sloten naar Museumplein met de tram. Maar de OV-Chipkaart is volgens mij verplicht?
Nu heb ik van de NS een toffe Voordeelurenkaart met OV-Chipkaart. Kan je die opladen en dan daarmee bij de GVB rijden? En wat is het minimum-bedrag wat opgeladen moet zijn dan?

Ik beggrijp zelf wel dat je er nog niet mee bij de NS kan rijden, maar wel bij de GVB?

Toegevoegd na 28 seconden:
En welke halte moet je hebben om op Museumplein te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor dat doe ik ook.

Je moet minimaal 4 euro op de chipkaart hebben staan. Dit is namelijk de borg die als eerst wordt afgeschreven.

Bij uitchecken krijg je die borg terug min het gereden bedrag.

De kaart kan je opladen bij de oplaadpunten in nederland. In Amsterdam is dat vrijwel alle sigarenboeren, AH. Ook bij een aantal metro stations kan je opladen.

De kosten van een ritje is 75cent + 10cent/km.
Bij overstappen binnen 35 minuten komt de 75cent niet opnieuw in rekening.

Op de site www.ov-chipkaart.nl kan je inloggen en de transacties van jouw kaart bekijken. Je hebt een persoongebonden kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx you..
Het is gelukt...

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste voordeelurenkaarten kan je als ov chipkaart gebruiken. Het saldo hoeft overigens niet vier euro te zijn, ook al vanaf 0 euro kan je inchecken, je saldo staat dan alleen in de min.
In de tram in Amsterdam kan je overigens nog gewoon met de strippenkaart rijden, alleen in de metro is het verplicht.
Halte: museumplein