Als je bij de bus op stop drukt, gaat er een lichtje branden. Hoe gaat deze weer uit?

De bus stopt bij de halte, als hij stopt gaat het lampje uit.
Maar dit is niet omdat de bus stopt, anders zou het lampje bij het stoppen voor een stoplicht ook uit gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Of met sensoren, of de buschauffeur heeft gewoon een knopje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik. Maar welk van de 2?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit antwoordt is nonsens, het lichtje gaat automatisch uit waneer de deuren van de bus worden geopend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of jij weet hoe de deuren open gaan, maar inderdaad: ook met een knopje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus toch sensoren. Als het lichtje uit gaat las de deuren open gaan, zal dit eventueel waargenomen worden door sensoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het knopje heeft gewoon een dubbele werking deuren openen en resetten lampje;) geen sensor nodig dus goedkoper
Deze gaat automatisch uit wanneer de deuren worden geopend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh slim. Dank u.
Die zitten met een sensor vast aan beide deuren.
De chauffeur kan dat niet beinvloeden.
Het enige wat hij kan doen is het lampje geheel uitzetten. (Voor groepsvervoer zoals schoolzwemmen)