Is ergens te zien wanneer ik mijn ov studentenkaart krijg na kwijtraken?

Ik heb iets meer dan twee weken geleden gebeld naar de klantenservice van de ov chipkaart omdat ik mijn ov studentenkaart ben kwijtgeraak. Ze hebben hem geblokkeerd en ik zal maximaal drie weken later mijn nieuwe ov kaart krijgen. Bij ov studentenkaarten gaat het meestal iets sneller. Kan ik ergens op internet zien hoe het met mijn ov kaart staat, of hij bijv. al is opgestuurd of dat het verwerkt is? Of moet ik rustig afwachten of evt de klantenservice bellen.
Hoor namelijk berichten om me heen van andere mensen die rustig afgewacht hadden en waarbij na 3 weken bleek dat er iets mis was gegaan en er geen nieuwe kaart onderweg was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat je dit alleen te weten kunt komen als je even opbelt. Meestal kun je de status van een "pakket" zien met een track&trace code. Ik denk dat je die geen hebt. Bellen is over het algemeen ook sneller dan mailen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle persoonlijke ov-chipkaarten worden per briefpost verstuurd. Daar is dus geen track-and-trace informatie van beschikbaar.
Aangezien ov-chipkaarten in zulke grote aantallen worden besteld en gemaakt, weet ik niet of je daar status-informatie van kunt krijgen. Je zou dan een ordernummer of ander referentienummer moeten hebben want ik denk niet dat ze op je naam willen/kunnen zoeken.

Meestal worden ov-chipkaarten met een week of twee (en soms nog sneller) door de postbode bezorgd.