wat mag een buschauffeur allemaal doen?

Ik kom vaak vervelende situaties tegen wanneer ik met de bus reis. Dat de buschauffeur tegen iemand schreeuwt en voor de hele bus op die manier kleineert. Dat alleen omdat een jongen niet voor de paal stond, maar ernaast( halve meter). Dat is de enige bus die daar langsrijd.
De buschauffeur schreeuwde tegen de jongen dat hij wel precies voor de paal moest staan, waarop de jongen antwoordde: Dat doe ik wanneer jullie op een fatsoenlijke manier aankomen rijden, ik wil namelijk geen spiegel tegen me hoofd aan. Vervolgens checkte hij in en liep door.
Waarop de chauffeur niet weg wilde rijden de jongen verplichtte terug te lopen, zodat hij nog even tekeer tegen hem kon gaan.

Ik heb vaker van zulke vreemde dingen gezien, zoals bijvoorbeeld:
Ik zit in de bus naar huis. In die bus zaten nog 4 anderen, dat waren ouderen.
Vervolgens had iemand gedrukt, de bus stopt niemand stapt uit.
Volgende halte moest ik eruit, ik druk, loop naar de deur en die man rijdt door.
Ik loop naar hem toe: Meneer ik moest er daar uit.
Waarop hij zegt: Dan had je de vorige halte maar niet moeten drukken en blijven zitten, en nieteens sorry zeggen dat je verkeerd drukte.
Dus ik dacht ????????????????? Maar meneer ik heb niet gedrukt maar ik moet er dus wel uit, ik heb geen zin naar volgende halte(Letterlijk 2 kilometer verderop) te gaan en dat te gaan lopen, alleen omdat jij dat vind.
Toen heb ik het moeten lopen en klachten bij RET, tsjaah daar hoor je niks van terug.
Wat zijn hun regels? Ik zie ze nergns

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (3)

Ik denk dat je het beste met de vervoersmaatschappij kan bellen en gelijk het probleem uitleggen.
Als je ook verteld welke bus het was om welke tijd, kunnen ze vaak gewoon de chauffeur achterhalen.
Als je belt, krijg je ook gewoon een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf chauffeur bij de Gvu in Utrecht en wat deze chauffeur doet mag absoluut niet als jij jou niet laat uitdropen kan je het zelfs aan geven als ontvoering zoals hierboven genoemd busnummer en tijdstip + lijn onthouden en direct een klacht indienen ik wens je stekte in de toekoemst

Toegevoegd na 17 uur:
Uitdropen = uitstappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak bij dit soort gebeurtenissen is het handig om het nummer van de bus, tijdstip van de bus en buslijn te noteren. Daarna kun je het beste de RET-klachtenlijn bellen en zeggen wat het met je gedaan heeft of je kunt misschien bellen naar 9292ov. Zij kunnen er wellicht ook wel iets tegen doen.
Dit gedrag van de buschauffeur behoort niet tot zijn werkzaamheden, ik noem dit puur machtsmisbuik, omdat hij de bus dient en niemand hem op dat moment wat kan maken..

Een buschauffeur mag zijn bus stil zetten, mensen uit de bus zetten indien hij daar een reden voor heeft. Kaartjes controleren, jou verzoeken om minder luidruchtig te zijn, niet te eten in de bus er zijn namelijk standaard regels in de bus waar jij jezelf als passagier aan moet houden.

Ik persoonlijk had stennis geschopt met deze man en had net zo lang in die bus blijven zitten tot hij mij bij mijn halte brengt. En als hij direct door rijdt naar zijn garage en je negeert dan zou ik direct iemand daar aan zijn jasje trekken en de situatie uitleggen. Dit soort gedrag mag je niet accepteren, dit is gewoon asociaal...
ZO GA JE niet met mensen om!!!!