waar kan je een wegwerp ov dagkaart kopen?? Die kan je toch het beste gebruiken als je eigenlijk nooit met het openbaar vervoer reist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een anonieme bedoel je ? Die kun je ook gewoon weer opladen hoor.
niko
12 jaar geleden
als je toch nooit met het openbaar vervoer reist,heb je ook geen wegwerp ov dagkaart nodig.

Antwoorden (2)

Een eenmalige kaart kan je in tram, bus en metro kopen. Een anonieme Ov. Kaart is oplaadbaar en kost 7,50. Dat is handiger als je soms gaat, de eenmalige kosten haal je eruit omdat de reizen goedkoper zijn.

Toegevoegd na 54 seconden:
De eenmalige kaartjes zijn bijvoorbeeld uurkaartjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de link meer info over dit product.

Toegevoegd na 16 uur:
De uurkaartjes van het GVB kan je bijvoorbeeld ook op de automaten op de metrostations kopen. Je kunt echter geen wegwerpkaarten bij de automaten van de NS krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je misschien hoe duur de eenmalige kaartjes kosten
Kimath
12 jaar geleden
de anonieme kaart kun je gewoon kopen bij de kaartjesautomaten van de NS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de link staat het voor het gvb in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath: De anonieme kaart is niet eenmalig. Die kan je bij de NS aanschaffen. Een wegwerp OV kaart zijn 1, 2 of meer uur kaartjes die dus een beperkte tijd geldig zijn en dan worden weggegooid. Die zijn zeker niet bij de NS automaat te koop.
De wegwerpkaart koop je bij automaten op het station of in bussen en trams.

Hij is inderdaad erg handig als je vrijwel nooit met het ov gaat. Het enige wat je bij je hoeft te hebben is contact geld en je hoeft niet van te voren zo'n chipding te regelen. De chauffeurs zijn wel erg blij als je gepast betaalt.