hoe vaak controleren ze de ov-chipkaart bijvoorbeeld in de bus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
JeannetteAJ
een jaar geleden
Ik ben al meerdere keren gecontroleerd in de bus. De laatste keer bleek ik vergeten te zijn in te checken en dat leverde mij een boete op.
Los daarvan is niet inchecken natuurlijk gewoon stelen van andere passagiers. De chauffeur en de bus moeten ergens van betaald worden.

Het beste antwoord

Het is moeilijk om zonder ingecheckt te zijn in de bus mee te rijden.
Omdat je n.l instapt aan de voorkant waar de buschauffeur zit en daar ook het in/uit check poortje is. Maar er zij. Natuurlijk mensen die er vanaf de achterkant in floepen. Vandaar het (handige) spiegeltje waar de chauffeur je kan zien. Er is over nagedacht ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb zelf nog nooit echt iemand gezien in de bus die alle kaartjes en OV's checkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat verschild per bus en trein (in de trein vaker dan in de bus!!!! )
Maar ik zou aks ik jou was gw betalen schild veel gezeik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alleen bij de NS apparaten gezien waarbij ze de OV-chipkaart kunne uitlezen. In bus of tram nog nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in Rotterdam en wij hebben al jaren de OV-chipkaart.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan herinneren dat er iemand de bus in kwam om te checken of je ingecheckt was.
Maar (wat iemand anders ook zei) natuurlijk let de chauffeur vooral op of je ingecheckt bent.

Dus mijn antwoord is: elke keer, want dat doet de chauffeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er wordt regelmatig gecontroleerd in de metro waar ik veel gebruik van maak elke week wel 1 of 2 keer. en ook in denhaag in de tram is er regelmatig controle in de bus is het bij mij nog nooit gebeurt maar dat komt omdat de chauffeur dat eigenlijk al doet met instappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Utrecht moeten per dag minimaal 70 bussen gecontroleerd worden bij de Gvu
Dat op alle ritten op een dag maakt de kans dus 70 op een hele hoop ;-) maar er zoals hierboven al vermeld ook een
Chauffeur die je in de gaten houdt