Nee. Treinen zijn per passagiers km beter dan autos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup eigenlijk wel maar ,hoe meer mensen de trein gebruiken hoe meer milleu gezonder het is omdat een trein meer mensen kan vervoeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitstoot van een trein is wel schadelijker dan van een auto(bus), maar er gaan zo veel meer passagiers in, dat per saldo per persoon de uitstoot veel minder en dus ook minder schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trein is stoot per gereden kilometer meer schadelijke stoffen de lucht in dan een auto.

Dus ja een trein is schadelijker dan een auto.

Echter doordat een trein meer personen mee kan nemen dan een auto is het per gereisde kilometer per persoon een hele andere uitkomst.

Bij een vervoer van meerdere personen is een trein minder schadelijk dan een auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet een kat ook een kat noemen: tegen dat een trein van stilstand naar 140 km per uur is versneld heeft hij zodanig elektriciteit verbruikt dat ik er een heel jaar elektrisch mee kan verwarmen. (dat weet ik, ik werk bij de spoorwegen)
De trein moet dan al tamelijk goed bezet zijn om "groen" genoemd te kunnen worden, lijkt mij