Waarom rijdt er tussen Zwolle en Emmen nog een oude trein?

Dit vraag ik mij al een tijdje af. Er zijn namelijk heel veel nieuwe.
De oude trein wordt ook wel hondenkop genoemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het lijkt mij dat ze het oude materieel inzetten waar dat kan. Vanwege het feit dat ieder bedrijf zoveel mogelijk zijn investeringen wil terugverdienen.
Dus het zou niet slim zijn om dan nieuw materieel in te zetten als het oude nog bruikbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NS steekt al het geld in hun eigen zak.
Die idioten moeten bonussen krijgen en blabla, in duitsland heb je bijvoorbeeld de mooie ICE 3 treinen.
stukken beter
De echte hondenkop (mat '54) rijdt sinds 1995 niet meer, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2754 .
Wel rijdt er vaak op de minder drukke trajecten ouder materieel, zoals ook tussen Zwolle en Emmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nieuwe SLT stoptreinen worden steeds meer ingezet op andere trajecten, maar pas als er genoeg zijn. Zodra er genoeg zijn afgeleverd, komt er weer een traject bij.