Welke betaalmogelijkheden heb ik in Nederland sinds de komst van de ov-chipkaart wanneer ik met bus en trein wil reizen?

Ik woon al een tijd niet meer in Nederland, en heb niet alles meegekregen over de ov-chipkaart. Binnenkort ga ik bij familie in Nederland op bezoek. Daarbij zal ik het ov gebruiken.
Wat zijn sinds de komst van de ov-chipkaart de betaalmogelijkheden voor een bus- en treinreiziger?
(Het treinstation waar ik wil instappen heeft geen loket, ik heb geen Nederlandse bankpas)

Ik wil niet blijven zitten met een 'halfopgeladen' chipkaart wanneer ik weer naar het buitenland vertrek.

A.u.b. geen informatie kopiëren en plakken van een website, dat kan ik zelf ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het treinstation waar ik wil instappen is tijdens mijn bezoek, dus bevindt zich in Nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoihoi,

Ik woon zelf ook in het buitenland en wat ik doe, voor ik naar Nederland kom is mijn treinkaartje online kopen. Helaas ben je daar wel een Nederlandse betaalpas voor nodig, maar misschien dat iemand een kaartje voor je kan kopen (treinkaart wordt o.a. via email naar je verzonden).

De kaart automaten die op de meeste stations staan accepteren zowel munt geld als betaalpassen en creditcards (creditcards alleen bij machines met aanraak scherm), dus je kunt ook op het station een ticket kopen.

Voor de bus kun je een anonieme OV chipkaart kopen. Je hebt ze die een uur geldig zijn (2 euro 60), of voor een uur+ (4 euro 10) en dan nog hele dagen of meerdere.

Er zijn dus mogelijkheden voor je, maar zoals overal is het altijd handig wat kleingeld bij je te hebben.

Goeie reis en succes er mee!

Denre
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Inderdaad, je laat je familie een E-ticket kopen op de website van NS. Ze sturen jou de ontvangen email door en jij print het ticket vervolgens uit. Ik doe het zelf ook regelmatig voor iemand die uit het buitenland naar NL komt. En in de bus zijn nog gewoon losse kaartjes te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het e-ticket is op naam, misschien dat je de korting als nog achteraf kunt claimen. Op de website van de NS is er in ieder geval niets over te vinden en het contact met de NS gaat via email (5 werkdagen) of telefoon (0900 nr, niet bereikbaar vanuit het buitenland) Makkelijker kunnen ze het zeker maken!