Als je een sterabonnement op je (persoonlijke) ov-chipkaart zet, krijg je dan reductie voor jongeren van 12 t/m 18 jaar?

Er wordt gebust met Connexxion in de provincie Utrecht.
Op papieren sterabonnement krijg je korting t/m 18 jaar.
Hoe zit dat als je dat abonnement op je persoonlijke OV-chipkaart zet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

http://www.ret.nl/service-en-verkoop/ov-chipkaart-informatie/reisproducten/overdag/heel-vaak/sterabonnement.aspx

Op deze site staat er veel info over geschreven. Het schijnt dus mogelijk te zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.vooru.nl/vervoerbewijzen/ov-chipkaart.aspx

Op bovenstaande site staat uitgelegd hoe je je sterabonnement op je OV kaart zet. Stukje scrollen en het staat stap-voor-stap uitgelegd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste AMC, Dit heb ik ook gevonden. Maar lees: •Op de kaart kunnen persoonsgebonden voordelen gegeven worden zoals leeftijdskorting, bijvoorbeeld voor kinderen van 4 t/m 11 jaar en 65-plussers. Dus geen leeftijdskorting t/m 18 jaar zoals op het papieren sterabonnement. Dus mijn kids van 15 en 16 jaar (lees: ik dus :) ) gaan ongeveer 60% meer betalen als ze gaan reizen met de ov chipkaart, volgens mij.
amc
12 jaar geleden
http://www.connexxion.nl/ov-chipkaart-abonnement/679 Nee hoor. Je kunt jouw gewenste sterabonnement gewoon op een persoonlijke OV chipkaart laten zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In deze informatie staat wel dat je een abonnement kunt plaatsen, echter niet of je korting krijgt tot 18 jaar.
Dat is trouwens wel het geval.

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je dan 2 abonnementen op je persoonlijke OV-chipkaart krijgt; 1 waarbij je dus vrij kunt reizen binnen het X-aantal kilometers en daarbuiten dat je dus een abonnement krijgt van 40% korting. Net zoals de NS dat geregeld heeft bij de voordeeluren kaart; tot 9.00u is dat dan vol tarief abonnement, daarna met 40% korting.

Echter: ik zou het gewoon eens vragen bij een informatieloket van Connexxion.