We willen naar het Dolfinarium met de trein en met kinderen. Hoe gaat dat met de bus?

Vanaf het treinstation moeten we nog met een stadsbus (of weet iemand of het te lopen is?). We hebben geen ov chipkaart, is het verstandig om die aan te schaffen?

Kunnen we nog ergens kaartjes kopen, en zo ja wat zijn de kosten?

En als ik een ov chip aanschaf voor de kinderen ( ik heb begrepen dat je dan alleen kinderkorting krijgt), moet ik er dan per kind 1?

Ik heb op de ov chip site gekeken (dus die link hoeft niet meer ; )) maar zie door de bomen het bos niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Je kan door heel nederland in de bus vooral speciale naar parken en attractie gewoon een dagkaartje kopen in de bus ook special daar na toegaan pas van 1 nov is allles als niet weer wordt uitgesteld alles via ov kijk via 9292 daar zal je alle info vinden .
Ik wens je in iedere geval al vast een fijne dag daar !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is zo'n 2 km, ongeveer 20-30minuten lopen, het makkelijkst is dat te bekijken via google maps: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
Klikken op routebeschrijving, het 'loop'-teken aanvinken en dan gegevens invoeren.
Volgens mij is er nog wel bij de buschauffeur een kaartje te kopen. Ze moeten dat daar gewend zijn met zo'n attractie in de buurt.
De site van het dolfinarium noemt de volgende bussen:
http://www.dolfinarium.nl/nl/dolfinarium/informatie/routeplanner.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je per trein komt, stap dan uit in Harderwijk (NS Station). Vervolgens neem je de bus (lijn 144, 147, 148) tot aan de halte Dolfinarium.

Vaak verkopen ze nog wel losse kaartjes voor pretparken, maar: ik zou adviseren wel binnenkort een OV chipkaart aan te schaffen, want spoedig kun je niet meer zonder zo'n kaart in Nederland met het openbaar vervoer.