Waarom hang het GVB in Amsterdam dienstregelingen op bij de tramhaltes?

Het is niet zo dat de tijden, of zelfs frequenties, waarop er trams langskomen iets te maken heeft met wat daar op staat . .

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit de historie overgebleven. Vroeger was de frequentie lager, hoefden ze minder personen te vervoeren, reden er minder trams/bussen en was er minder verkeer. Toen konden ze zich wel aan rijtijden houden. Nu is de druk hoog en all factoren werken tegen/vertragend. De ritstaten zijn dus niet haalbaar. Maar ja, verandering bij de overheid is een heel traag proces. Ze moeten het gemeenschaps geld (budget) toch ergens aan uitgeven! Want besparen of nutteloze functies opheffen doen ze niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Den haag staat dat de tijden enkel een indicatie zijn en dat er vanaf geweken kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan weet je in ieder geval op welke tijd de tram er in ieder geval niet is :)