Kun je met een week sudenten ov jaarkaart 3 mensen met 40% korting met de ns mee laten reizen op een zondag incl. mezelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Uit de vraag- en antwoordfunctionaliteit van de NS een heel helder antwoord:

"Samenreiskorting is voor maximaal drie reisgenoten (uzelf dus niet meegerekend) als u een NS-Privilegepas, Voordeelurenabonnement, NS- of OV-Jaarabonnement, Jaartrajectabonnement of OV-studentenkaart heeft. Uw reisgenoten reizen dan in de voordeeluren op hetzelfde traject en in dezelfde klasse met 40 % korting met u mee."

Het maakt dus niet uit of je een week- of weekendkaart hebt, als je een OV-studentenkaart hebt, reizen maximaal drie reisgenoten (plus jijzelf, als het niet in je gratis-reizen-tijd valt) in de voordeeluren op hetzelfde traject met 40% korting mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien dat het kan, maar weet je het zeker? Hier staat namelijk van niet;

Korting meerijden
Naast korting voor jezelf kun je ook 3 mensen met korting mee nemen op je OV. Dit kan doordeweeks alleen na 9 uur in de (binnenlandse) trein, helaas niet meer met de Interliner en de Q-liner. In het weekend, zomervakantie en de feestdagen heel de dag. De mensen die met je meereizen krijgen 40% korting. Deze regeling is alleen geldig als je OV geldig is (dus bij een week-OV in het weekend geldt deze regeling niet!).

http://www.usfstudentenbelangen.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=44

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik vind alleen maar verdeelde meningen op internet. Lekker duidelijk. Begin je vraag een goeie vraag te gaan vinden. Bij de informatie beheer groep staat niets over het meereizen, enkel dit:
Gratis of met korting reizen in het openbaar vervoer met de OV-studentenkaart. Je kiest op het postkantoor/-agentschap voor een week- of een weekendkaart.

Weekkaart:
- vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)

- korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur

- korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

Dit moet betrouwbaar zijn lijkt me. Als het voor jou geld, zal het ook wel voor mensen gelden die met je mee reizen.

Toegevoegd na 31 minuten:
Nou ik weet het niet meer. Ik denk dat je het zo op moet vatten dat die korting in het weekend alleen voor de persoon met de week-ov jaarkaart geldt en niet voor zijn mee reizigers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het mag.
toen ik nog bij ns werkte (2 jaar geleden) mocht en kon dit gewoon. om zondag hoef je geen rekening te houden met de spits enzo.

voordeeluren
De voordeeluren zijn:
- op weekdagen vanaf 9.00 uur 's ochtends tot 4.00 uur 's ochtends de daarop volgende dag,
- in het weekend en op feestdagen de hele dag,
- ook in de maanden juli en augustus geldt de korting de gehele dag.