Welke abbonoment heb ik nodig bij de NS voor school ?

Ik heb zo eens op de NS site gekeken, maar wat staat het er ook ongelooflijk moeilijk ! Volgend jaar word ik 18 dus dan krijg ik een OV, moet hem alleen dit jaar zelf betalen.
Moet elke dag naar Tilburg reizen voor school, welke abonnement heb ik dan in godsnaam nodig ? Weekend vrij abonnement lijkt me niet, dal abonnement ? dal voordeel abonnement ? Altijd voordeel abonnement ? Altijd vrij abonnement ?
Ik snap niet welke ik moet hebben. (ik doe persoonlijke ov kaart en abonnement tegelijk aanschaffen.)

Aub help want wil het vandaag geregeld hebben zodat ik het op tijd binnen heb !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een trajectabbonnement naar Tilburg lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maandabbonementen kunnen niet op een ovchipkaart. Maandabonnement kun je gewoon kopen bij de kaartjes automaat. Dan moet je bij het loket even een stamkaart aanmaken.
Het hangt er heel sterk vanaf:
- Reis je altijd na 9 uur in de ochtend? of juist ook voor 9uur.
- Reis je niet in de middag spits. Of juist wel.
- Hoeveel dagen in de week moet je naar school (of ga je naar school).
- Reis je buiten voor school wel eens met de trein, of ben je dat van plan (bijv in het weekend stappen in utrecht ofzo).
- Wat is de controle frequentie... (alhoewel je in feite ook zonder controle gewoon zou moeten betalen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat hij bedoelt met controle frequentie..
naja ik weet het wel maar vindt het een achterlijke vraag..
Je moet zoizo een vervoers bewijs hebben. Zones zijn gebieden waardoor je reist, vaak is dit een wijk bijvoorbeeld. Stel je rijdt door 2 wijken naar het tation toe dan heb je dus 2 zones nodig op je buskaart. Treinen hebben geen zone systeem. Volgens mij is bij jou ook de ov chipkaart geldig en dan werk weer met een ander systeem geen zones.. 80 cent instap tarief en 7 cent per kilometer zijn de gemiddelde kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op basis van je antwoorden zou ik zeggen dat je ofwel een:
- een maandtrajectkaart kan kopen.
- Jaartrajectkaart kan kopen. (10x de prijs van maandtraject). Dus indien je meer dan 10 maanden per jaar naar school gaat, is dat goedkoper.
Aan de andere kant kan je met maandkaarten het zo spelen dat je met bijv kerst/zomer/voorjaarsvakanties geen kaart koopt en dus ook niet betaald.
Geef eerst je reisgegevens eens op bij www.9292ov.nl: daar kun je van deur tot deur opgeven hoe je reist, dus inclusief de busreis.
Dan laat je dat berekenen ('Geef reis en prijs'), en kun je op de site ook kijken ('Alle kaartsoorten' en dan 'Abonnementen') wat het abonnement voor zowel bus als NS je kost - zo weet je ook gelijk hoeveel zones je met de bus reist.
Een maandtrajectkaart Roosendaal-Tilburg kost 237 euro.
Wil je in aanmerking komen voor een korting, dan zul je óók een NS-kortingskaart moeten hebben waarmee je ook in de spitsuren korting hebt (want je reist niet uitsluitend in de daluren).
Neem je een Altijd Voordeel-abonnement bij NS, dan kost dat je 20 euro per maand, dus 240 euro per maand, en in ruil daarvoor krijg je 20% korting in de spitsuren en 40% korting in de daluren.
Een Altijd Vrij-abonnement kost je 295 euro per maand, en daarvoor kun je onbeperkt met de trein reizen, op alle momenten van de dag.

Kom je er niet uit, dan kun je het beste naar NS bellen of naar een station gaan waar ze het voor je kunnen berekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het meest waardevolle antwoord :) +