een nederlander zijn.

Toegevoegd na 50 seconden:
geintje...

Ook treinmachinist worden?
Je moet minimaal een vmbo-diploma hebben. Als je wordt aangenomen bij de Nederlandse Spoorwegen (NS), krijg je een halfjaar een interne opleiding. De opleiding bestaat uit theorie en praktijklessen. Als basismachinist begin je met rangeerwerk op stations: treinstellen klaarzetten dus en ’s avonds weer weg rangeren. Je moet dat minimaal tweehonderd dagen doen. Daarna kun je een vervolgopleiding van drie maanden volgen. Als je slaagt, ga je onder begeleiding echt rijden. Je leert baanvakken, dat zijn stukken traject tussen twee stations in, als je broekzak kennen en je leert in de praktijk hoe hard je kunt rijden en hoe wissels werken. Voor elk baanvak moet je een apart examen doen. Daarna mag je zelfstandig de baan op, zonder instructeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Solliciteren op de functie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een vacatures pagina op de NMBS (Belgische Spoorwegen) site met de vlgde vacature waarop alle vereisten genoemd worden. bovendien verzorgen ze ook intern opleidingen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me wel een beetje logisch die interne opleiding:P
je hebt geen rijlessen in een trein..
Een trein kan niet bestuurd worden,anders waren er geen rails. Je zult domweg de vereiste opleiding moeten hebben en daarna solliciteren! De term is wagenvoerder en niet treinbestuurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top
opleiding volgen