Komt de trein overal in Nederland?

Dan bedoel ik een trein die laten we zeggen in Groningen rond tuft, komt die ook wel eens in Limburg? Of blijven ze binnen een bepaalde regio?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik zag laatst bijvoorbeeld een roze NS treinstel rijden in Eindhoven. Die heb ik nog nooit gezien en ik reis redelijk vaak het land door.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De treinen van Veolia en Syntus kunnen in principe overal komen, maar in de praktijk blijven ze in de regio waar die vervoersbedrijven rijden.
Ook de NS kán overal komen, maar die komt normaa weer niet in de regio's van Veolia en Syntus.
Verder worden bepaalde type treinen alleen op bepaalde trajecten gebruikt, zodat je ze niet zo vaak op andere sporen tegen zult komen.
In de regio is hier en daar geen bovenleiding zodat daar met dieselmaterieel gewerkt moet worden, de dieseltreinen komen dan weer nauwelijks in de randstad.
Omdat de dienstregeling elke dag ongeveer gelijk is zal in de praktijk vaak dezelfde trein op een bepaald traject te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die kan theoretisch ook in Limburg komen ja.