Hoe werk het met kleine kinderen in de bus met de Ov.chipkaart?

Wil morgen met de kids, een bus reisje maken, heb zelf een Ov. Chip kaart, van de Ns. Maar hoe kunnen de kids mee? Heb ook nog 1 kaart van het gvb, kan ik die evt ook gebruiken?? Of toch niet de kids zijn 4 en 5 jaar oud! Kunnen zijn met korting reizen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

citaat op http://www.ov-chipkaart.nl/faq/

(toets in bij vraag: kinderen)

"Kinderen hebben een eigen OV-chipkaart nodig zodra ze vier jaar oud zijn. Tot die leeftijd is een kaart niet nodig omdat ze nog gratis gebruik kunnen maken van openbaar vervoer. Een OV-chipkaart kan worden aangevraagd vanaf de leeftijd van drie jaar en zes maanden. Totdat uw kind een eigen OV-chipkaart heeft kunt u het beste gebruik maken van de extra brede poortjes wanneer u samen met uw kind reist. U heeft voor elk kind een persoonlijke OV-chipkaart nodig om op saldo met reductie te kunnen reizen. Er wordt dan automatisch minder afgeschreven van het kaartsaldo van uw kinderen bij het uitchecken. Er zijn daarnaast reductieproducten verkrijgbaar, zoals bijvoorbeeld een dagkaart."

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook:
http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/welkekaartpastbiju/65plusbegeleiderkindstudent/