Mogen kinderen (13 en 10) alleen reizen met de trein van Antwerpen naar Amsterdam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Dat is wel een lange treinreis voor 2 kinderen zonder begeleiding. Waarom?

Antwoorden (2)

Zolang ze een geldig treinkaartje hebben is er geen enkel bezwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De digitale helpjuffrouw van de ns zegt:

'mogen kinderen alleen reizen?

Voor alleenreizende kinderen tot 12 jaar is het niet toegestaan om gebruik te maken van een Railrunnerkaartje. Het is wel toegestaan om met 40% korting te reizen (ook buiten de voordeeluren).'

Dus kinderen mogen alleen reizen in treinen van de ns, maar dan wel onder de door hen gestelde voorwaarden (alleen ralrunner met begeleiding 18+-er, zijn de kinderen alleen en zijn ze onder de 12, dan alleen met 40% korting tarief).

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat betekent dan concreet:
de 10 jarige een kaartje van 40% korting, de 13 jarige vol tarief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de vraag is van Antwerpen naar Amsterdam, dus de grens over.
In Belgie rijdt de NS toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, de ns rijdt met een intercity van Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam CS, Dordrecht, Rosendael naar eindbestemming Antwerpen CS. En dan gelden de ns voorwaarden.