Ja zeker!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk eens een filmpje over San Francisco en je ziet mooie exemplaren voorbij komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er rijden trams in Amerika, hoewel in de tweede helft van de vorige eeuw veel tramlijnen zijn wegbezuinigd zijn er recent weer tramlijnen heropend als lightrail systems.
Een tram in Amerika wordt streetcar of trolley genoemd.
Steden waar heden ten dage trams rijden zijn o.a. San Fransisco, Boston, Newark, Philadelphia, Pittsburgh

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kunt daar natuurlijk niet met de OV-chipkaart reizen, de OV-chipkaart is een Nederlands vervoersbewijs.
Elke vervoerder in het buitenland heeft zijn eigen systeem van kaartjes en abonnementen, voor elke stad zul je moeten uitzoeken hoe daar de rit betaald kan worden.
Wellicht hebben ze in de V.S. in sommige steden ook chipkaarten, maar die moet je dan ter plekke kopen en opladen met US dollars.
Ik weet dat men bijvoorbeeld in Londen de z.g. Oyster chipkaart heeft, met vrijwel dezelfde manier van inchecken als onze OV-chipkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
m'n strippenkaart kan ik nog wel gebruiken daar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, jij wel :-))))
Jazeker rijden er trams in Amerika, en nee, je kunt er niet met je OV-chipkaart reizen, en ook niet met je strippenkaart.