Hoe en wat moet ik aanvragen om te reizen als minderjarige MBO student?

Ik ben een 17 jarige student en ik woon in Roosendaal. Nu moet ik volgend schooljaar elke dag met de trein naar Tilburg, vervolgens op het station met de bus naar school. Omdat ik een MBO opleiding doe heb ik geen recht op een OV chipkaart. Wat voor abonnement kan ik aanvragen dat nog redelijk te betalen is? Want een abonnement is al rond de €4.000 euro. Dat is gewoon TÉ veel. Me ouders kunnen het wel betalen maar ik vind het zo zielig om mijn ouders dit te laten betalen, ik zou willen mee betalen maar dat weigeren ze toch. Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als minderjarige mbo student zul je helaas je reiskosten zelf moeten betalen, tenzij er vanuit school of stage een vergoeding voor is
En ja dat is oneerlijk aangezien 17 jarige hbo studenten wel ov krijgen en dit niet zelf hoeven te betalen