Wat zijn de ervaringen met de electrische ov-fiets van ns?

Ik las op ovfiets.nl dat sinds kort voor 7 euro een electrische fiets te huur is bij huurlocaties van ovfiets.
Zijn er mensen die hier goeie of slechte ervaringen mee hebben? En rijdt zo'n fiets ook echt stukken lichter?
En zitten er versnellingen op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op een electrische fiets rijden is erg prettig, je hebt trapondersteuning wat betekent dat je eigenlijk zelf geen kracht hoeft te zetten, alleen nog maar je voeten rond te draaien. Zeer comfortabel dus, met name bij tegenwind.
Je hebt gewoon versnellingen op die fiets, het rijdt dus echt stukken lichter het enige is dat je maar beperkt ( nouja, zeker 30 km ) kan rijden omdat de trapondersteuning wel op een accu draait. Als die leeg is, dan is het naar mijn mening wel iets zwaarder fietsen dan op een gewone fiets.