Langer dan 30 min verblijven op het station met ov chip. Hoe duur is dat?

Je kan kan elk station 30min gratis ingecheckt blijven.
Maar hoe duur is het als je bijvoorbeeld na 9 verblijven weer uitcheckt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel hoe duur het bijvoorbeeld is als je na 9uur verblijf weer uitcheckt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het kost je 10 of 20 euro, alleen weet ik niet wanneer die 10 of 20 euro wordt berekend. Ik had het bij een fout bij het uitchecken, in plaats van uitchecken deed het paaltje mij inchecken, ik was dus 2 keer ingecheckt (theoretisch zou dat onmogelijk moeten zijn, maar sommige paaltjes geven dit probleem). Op de kaartautomaat van ns was ook duidelijk af te lezen dat ik 2 keer was ingecheckt zonder uitcheck bij NS.
Enfin, 7 uur later wil ik mijn terugreis aanvaarden en wil inchecken, maar hij checkt mij dus uit en de 10 euro borg krijg ik niet terug ( 20 euro voor als je geen voordeeluren hebt). Het zogenaamde verblijf op het station heeft mij dus 10 euro gekost. Plus een uitlog die niet lukte wat ook nog eens ruim 8 euro kostte.
Het was begin mei ( moederdag), ik heb direct een mail gestuurd naar de ns klantenservice ( het is lang zoeken, maar er bestaat een mailformulier), na 3 dagen bericht dat het teveel afgehouden terug gestort zou worden en na 2 weken stond het op mijn rekening.Dat is toch wel weer netjes.

Maar je verblijf kost dus je volle borg en dat is om de volgende reden: Als jij van station A ( en daar inlogt) naar station B reist, en daar niet uitlogt, en dan een uur later weer van B naar A gaat , dan ben je op die reis ingelogd. Als je dan weer op station A uitlogt en ze zouden niets rekenen, dan kun je dus voor niets van A naar B en terug. Natuurlijk zit er nog wel een beveiliging in, de conducteur, als je op A bent ingelogd en je reist van B naar A dan klopt er natuurlijk iets niet, dan reis je minimaal grijs tenzij je een goed verhaal hebt :)

noot: ik merk dat ik inchecken en inloggen door elkaar gebruik, maar ik bedoel hetzelfde .En met borg bedoel ik die 10 of 20 euro bij ns, en 4 euro bij bus,tram, metro die van je ovc afgaan als je incheckt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kost niks, je betaald met de Ov-chip per km
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je betaald ook voor tijd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nergens staat hoeveel euro dat kost...
Ik was onlangs vergeten uit te checken en heb dat later alsnog gedaan. Ik zou dus uren op een station rond hebben gehangen, maar het kostte niets extra.
Het wordt denk ik pas wat anders als je wordt aangehouden door een spoorwegbeambte en je een bekeuring kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je betaald het per km