Wat moet je doen als je ov-kaart is gejat?

M'n ov-kaart is gejat en er staat wel een nummer op de site van de ovkaart maar die doet het nu niet en die doet et maandag pas weer maar wat moet ik nu tot die tijd doen? Hoe kan ik m nu blokkeren? Het is een studenten ovkaart en op de ibgroep staat ook niks!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

dan zou ik ff naar de site gaan vd ov chipkaart en ff de infodesk bellen, is tog wel belangrijk. Hoop dat ze hem kunnen blokkeren en dat je een nieuwe krijgt. Hoop dat het snel lukt anders trekken ze je hele kaart leeg. S6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is uw persoonlijke OV-chipkaart gestolen of heeft u uw kaart verloren? Meld dat zo snel mogelijk. Vanaf de volgende dag is uw persoonlijke OV-chipkaart geblokkeerd en bent u beschermd tegen misbruik.

Meld uw verloren of gestolen OV-chipkaart via Mijn OV-chipkaart

Let op: na deze melding kan uw kaart niet meer gedeblokkeerd worden en is niet meer te gebruiken.

Heeft u nog geen Mijn OV-chipkaartaccount? U kunt uw melding doorgeven aan de Klantenservice OV-chipkaart via telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Houd uw bankrekeningnummer bij de hand voor de teruggave van uw saldo.

Welke schade kunt u oplopen?
De schade die u kunt oplopen is beperkt. Tot uw kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van uw kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan bedragen ongeveer € 70.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het alternatieve telefoonnummer is 030-2359388 of 030- 2313029 (goedkoper dan 0900)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel de helpdesk 0900-0890 en laat de kaart blokkeren. Als je een persoonlijke kaart hebt en een account, kan dat ook via Internet, middels het Mijn Ov-chipkaart gebeuren. Dan zul je een nieuwe moeten aanvragen, maar het belangrijkste is, dat je tegoed niet opgesoupeerd wordt !!!