Waarom gaan mensen alvast bij de uitgang van een tram staan terwijl de tram nog lang niet op de plaats van bestemming is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Waarschijnlijk omdat ze haast hebben, en als eerste naar buiten willen. Sommige mensen hebben geen zin om op anderen te wachten.
13 jaar geleden
Om zo te voorkomen dat ze een tijdje moeten wachten voordat ze kunnen uitstappen, want dan zijn er misschien veel mensen die vóór hen staan. Als je al vast bij de uitgang staat dan kan je meteen uitstappen zodra de tram gestopt is en de deur opengaat.
Amadea
13 jaar geleden
Omdat ze dan net een paar seconden sneller zijn. Of in trein omdat ze anders te weinig tijd hebben om uit te stappen zoals mij laatst is overkomen en toen moest ik dus een station verder mee. Grrrr......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen als eerste buiten staan zodat ze die mensen met een rollator kunnen helpen met het afstapje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het soms zelf ook, maar dan met de reden dat ik er snel uit ben, zodat de tram snel weer door kan rijden, en geen vertraging krijgt(of eventuele vertraging weer in kan halen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de OV chipkaartlezer bij de uitgang meestal is geblokkeerd door een groep scholieren, zodat je geen tijd hebt om uit te checken als je zou wachten tot de tram bij de halte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt
probeer maar eens met 20 man uit te checken, en dan piept ie 8 x wie is dan uitgecheckt en wie niet?
Om eerder eruit te zijn, niet iedereen doet dat trouwens.
Ikzelf moet met de tram in Den Haag naar het Centraal Station, dan met de trein naar Utrecht en nog een stuk met de bus. Op Den Haag Centraal is soms de aansluiting krap naar de trein, dus dan ga ik vooraan staan om nog te kunnen rennen. In de trein blijf ik meestal zitten tot iedereen eruit is, leuk om een coupé leeg te zien stromen.

Een andere reden is als je met de OV-chipkaart reist. Je mag al bij vertrek van de voorlaatste halte gaan uitchecken, als je dat net op tijd doet scheelt dat weer een dubbeltje, omdat hij dan nog niet is overgeschakeld naar de volgende halte (kun je niet zien, wel proberen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga zelf soms ook eerder bij de deur staan omdat ik soms een paar keer mijn OV-chipkaart tegen dat apparaat aan moet houden voordat hij hem pakt. Ik heb een keer gehad dat hij hem telkens niet pakte en de tram gewoon weer verder reed voordat ik eruit was. Misschien dat dit bij meerdere mensen ook zo is, of ze willen gewoon op tijd ergens zijn natuurlijk.