Waarom wordt er 80 cent van mijn OV kaart afgeschreven terwijl ik niet vervoerd ben?

Stapte na inchecken in de sneltram, maar deze reed vervolgens niet vanwege een ongeluk een eind verder op het traject. Na een kwartier wachten besloten om met eigen vervoer te gaan en weer uitgechecked.

Kosten 80 cent, terwijl ik geen centimeter vervoerd ben...
Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zal 't instaptarief zijn.
Van mij mogen de strippenkaarten weer in gebruik genomen worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Hier waren namelijk speciale correctiestickers voor in gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een passagier moet opdraaien voor de kosten, wanneer een (in dit geval) sneltram niet kan rijden?

Andere antwoorden (8)

Ja helaas, struikroverij is legaal in Nederland. En dan vreemd op kijken dat zelfs Opa’s en Oma’s hun tegoed zelf opwaarderen via een programmaatje van internet en een kaartwriter…
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misbruiken van de kaart doen ze zelf net zo goed!!
+
Lijkt me niet, maar als je het meldt en je je niet met een k. in het r. laat sturen bij OVchipkaart, krijg je (met enige moeite) je geld terug.

Toegevoegd na 35 minuten:
De OV chipkaart is niet gemaakt voor het gemak van de consument maar voor het gerief van de vervoersmaatschappijen. Die hebben ook de regie en niet de overheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd die je er aan kwijt bent is in arbeidskosten uitgedrukt misschien duurder dan wat je terug krijgt...
Het systeem deugt gewoon voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies mmm! Eigenlijk zou ik aangifte bij de politie moeten doen, want dit is gewoon diefstal cq oplichting.
+
Rieneke1
13 jaar geleden
je moet niet bij ov chipkaart zijn voor restitutie, maar bij het vervoersbedrijf.
heb een soortgelijk akkefietje laatst aan de hand gehad.
Dat is de instap tarief .. Is soort borg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Instaptarief is 4 euro dat later terug wordt geschreven exclusief de reiskosten, in jouw geval heb je te lang gewacht met uitchecken, na 10 minuten volgens mij ben je te laat om 'gratis' uit te checken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je binnen 1 of 2 minuten uitcheckt dan ziet ie het (volgens geruchten) niet als reis en krijg je je 4 euro terug
Volgens mij heb je 10 minuten om uit te checken als je niet weg bent geweest. Daarna gaat het inderdaad geld kosten. Makkelijk he, zo'n OV-chipkaart. Kl*te ding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt gebruik gemaakt van de accomodatie van het vervoermiddel, daar moet je ook voor betalen.

Toegevoegd na 9 minuten:
maar je kunt je geld in deze situaitie terug vragen bij de vervoerder. Je moet er wel geduld voor hebben, maar als je volhoudt lukt het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De chipkaart werkt zo dat er 4€ word afgeschreven bij het inchecken bij het uitchecken word dan het te veel betaalde bedrag terug gestort maar aangezien hier geen kilometer prijs hoeft worden betaald betaal je alleen de instap prijs je kan in deze situatie makkelijk je geld terug krijgen door op internet zo'n teruggave formulier in te vullen waar die precies staat weet ik niet maar dat zal 30 seconden zoeken zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan met veel moeite proberen je 80 cent terug te krijgen.
zie bron...