Wanneer is de strippenkaart goedkoper dan de OV-chipkaart?

Sinds november reis ik per trein en bus naar mijn werk en sinds december heb ik een OV-chipkaart. Nu valt het me op dat ik met de trein wel korting heb, maar met de bus juist niet. Daarom koop ik voor de bus nu weer een 45-strippenkaart en dat scheelt me € 0,70 per week.

Toegevoegd na 5 dagen:
Wat ik met korting bedoel is dat ik voordeliger uit ben in de trein met de OV chipkaart dan wanneer ik een kaartje koop, terwijl het omgekeerde gebeurt als ik met de bus reis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

de strippenkaart is altijd goedkoper in de bus dan een ov-chipkaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de strippekaart is soms voor voordelig als je over moet stappen zeker.. bi mij is de strippekaart 2 cent duurde dan de ov.. dus dat maakt niet veel uit.. het ligt ook aan de busvervoerder..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn ervaring is de strippenkaart altijd goedkoper met de bus. Maar dat komt ook doordat ik vaak binnen een uur heen en terug reis, wat met een strippenkaart op dezelfde strippen kan, terwijl je met de OV-chipkaart in zo'n geval het instaptarief betaalt (21 cent) - en de overstaptijd met een strippenkaart in 1 zone is een uur, met de OV-chip 35 minuten.
Bovendien ontdekte ik dat een heenreis duurder is dan een terugreis over hetzelfde traject, Connexxion legde dat uit met 'We zijn alles nog aan het nameten'...
Dus zolang ik met de strippenkaart kan reizen, blijf ik dat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ov chip gaat over de gereden afstand, inclusief de ommetjes, (wijk in wijk uit) van de bus; strippen over de afstand hemelsbreed.
Wat je bedoelt met korting is niet duidelijk