Moet je je brommer verzekeren als je er niet op rijd?

Ik heb sinds een jaar een 'Spartamet'. Na een paar maanden is hij echter kapot gegaan. Er zitten gaten in de carburateur en is dus total loss. Hij staat hier nu maar een beetje in de schuur en heb geen tijd om hem te maken. Laatst heb ik de verzekering stop gezet, maar heeft een vriend van mij me erop gewezen dat ik nu een boete kan krijgen..

wie weet wat k moet doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spartamet met gaten in de carburator. Vreemd nooit van gehoord! Hoe zijn die gaten er in gekomen?

Het beste antwoord

Wanneer het kentekenbewijs op je naam staat ben je vanaf die dag verplicht de brommer of scooter te verzekeren. Het maakt niet uit of de brommer in de schuur staat of dat je er niet mee gaat rijden. Wanneer je je brommer niet wil verzekeren dan moet je het kentekenwijs schorsen. kun je doen bij TNT.
De boete is 220 euro

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar zonder kenteken mag je doen wat je wilt als je de weg maar niet opgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het apparaat niet in staat is om te doen,waarvoor het gemaakt is, n.l. rijden, lijkt het me niet nodig om het te verzekeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! als je er toch niet op rijdt waarom zou je het dan verzekeren. Volgens mij heeft de vraagsteller een schot hagel door de carburateur gehad.
Wanneer je niet op je Spartamet rijdt is er ook geen noodzaak om deze te verzekeren. Je kan alleen een bekeuring krijgen wanneer je met een gemotoriseerd voertuig deelneemt aan het verkeer op de openbare weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scooter, brommer of snorfiets moet verzekerd zijn, ook als deze niet wordt gebruikt. Net zoals dit bij auto’s het geval is. Er is slechts één uitzondering op deze regel. De verzekeringsplicht geldt niet als de geldigheid van het kentekenbewijs is ‘geschorst’.
Een schorsing kan de eigenaar regelen op www.rdw.nl , het postkantoor of bij de balie van de RDW in Den Bosch, Veendam of Zoetermeer en kost 10 euro. Een schorsing geldt voor één jaar en moet jaarlijks verlengd worden. Tijdens de duur van de schorsing mag het voertuig niet gebruikt worden en mag het zich niet op de openbare weg bevinden.....