Gewoon op de weg:
Nee. maar mannen durven meer, dus lijken ze beter te rijden, Ik heb jaren op ene verkeersschool gewerkt en het slagingspercentage was niet zichtbaar anders. wel hadden vrouwen vaak meer lessen nodig. ook dat is uit te leggen omdat jongens vaak schakelbrommers hadden en dus voorsprong op gebruik hadden.

Op het circuit denk ik wel.
Maar dat komt puur omdat een man meer kracht heeft dan een vrouw. Dus het beter en langer uit houdt. technisch geloof ik niet dat er verschil is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, daar hoeft helemaal geen verschil in te zitten.

Toen ik nog regelmatig reed kon ik me met gemak meten met mijn vader en mijn broer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaalcorrect. stoere meid. !
dat is helemaal niet zo. gemiddeld zijn ze beter (als ze goed oefennen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk met normaal motorrijden niet. Vrouwen hebben mi net zoveel inzicht in rijtechnieken en verkeer als mannen.

Waar wel een verschil zit is op het circuit. Dan wordt motorrijden een stuk fysieker en dan zou je als vrouw toch spierkracht te kort kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 15jaar met een race-motor gereden.Een instructeur van de rijschool heeft mij toen gezegd dat een vrouw veel beter haar evenwicht kan houden dan menig man dus handiger in maneuvers doen.En persoonlijk vind ik ook dat een vrouw meer inzicht heeft in het verkeer.Regelmatig ben ik "uitgedaagd" door mannen die ik tegen kwam op de baan en ik moet zeggen heb nooit ondergedaan dat had bij mij niets te maken met stoerdoenerij maar gewoon voor de geweldige KIK dat je daar aan overhoud.vrouwen hebben dus zeker niet méér moeite met motorrijden dan mannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je op de vraag reageert of op mijn antwoord. Maar ik bedoel niet rijden op een racemotor maar racen op een circuit bij zeer hoge snelheden. Dan is er ook veel kracht bij nodig. Dus op straat in het verkeer ben ik absoluut met je eens dat een vrouw niet onder doet voor een man, ook niet als ze wordt uitgedaagd op de weg. Misschien zelfs dat het bredere bekken van de vrouw het bewegen op de motor in bochten helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet mij excuseren maar ik zie hier enkel jouw vraag staan hebben vrouwen meer moeite met motorrijden dan mannen ik zie hier nergens uitleg staan van het circuit.vandaar mijn uitleg sorry hoe komt dat dat ik dit niet kan zien dat is raar
Nee hoor. Het formaat motor zou het enige kunnen zijn waardoor het voor een man wat makkelijker is. Mijn zwager had een Harley en zei tegen mijn zusje; "als jij je motorrijbewijs haalt, krijg je er van mij ook een". Ze deed het want het leek haar wel leuk met z`n tweeën te toeren.
Ze haalde haar rijbewijs meteen bij de eerste keer al en ze probeerde dus eerst uit op zijn motor hoe een Harley rijdt. Ze had alleen moeite met die enorme tank tussen haar benen en zij kreeg dus een Chopper model van Harley. Het enige nadeel was nu voor mijn zwager. De chopper had meer cc en was een stuk sneller. Hij moest dus altijd achter haar aanrijden, want zij wilde niet 'sukkelen' zoals zij dat noemde. Inmiddels is ze oma en heeft toendertijd met de komst van haar kinderen de motor weg moeten doen, want met kids is een auto nu eenmaal gemakkelijker.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk verhaal!
Vrouwenhersens werken wel anders dan de mannenhersens. ze zeggen dat vrouwen en beter richtingsgevoel hebben maar dat mannen minder snel afgeleid zijn en een beter inzicht hebben. dus ik denk het wel.