Waarom gaat iemand motorrijden als hij weet dat 'ie 4x meer risico loopt op een dodelijk ongeval als een automobilist?

is dat niet een soort 'thrillseeker'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ten eerste is motorrijden leuk, een erg ontspannende hobby. Lang niet alle motorrijders zijn van die kamikaze piloten en hoe meer mensen een motorrijbewijs hebben, hoe beter motoren worden gezien.

Los daarvan: Een motor is nu eenmaal het vervoermiddel waarmee je in feite het snelst op de plaats van bestemming komt. Bij files kun je er tussendoor. Parkeerplekken zijn makkelijker te vinden, omdat je minder ruimte nodig hebt.

Tja en ook in de auto kun je een ongeval krijgen dat je niet overleefd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik denk ook dat het vaak ligt aan het rijgedrag van een motorrijder
er zijn ook automobilisten die door hun rijgedrag eerder kans maken op een dodelijk ongeval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom gaat iemand roken als hij weet dat hij zo eerderzal sterven?

En het is inderdaad het rijgedrag en waar je ermee rijdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lust ik er ook nog wel een paar:

Waarom gaat iemand autorijden als hij weet dat vliegen 100x zo veilig is.

Waarom gaat iemand buiten lopen als het onweert, terwijl de kans dat je getroffen wordt 100 keer zo groot is als het niet onweert.

Waarom gaat iemand zwemmen? Als hij niet gaat zwemmen is de kans 1000x zo klein dat hij niet verdrinkt.

Waarom gaat iemand fietsen, de kans dat je een ongeluk krijgt is 5x zo groot als sat je gaat lopen?

Waarom gaat iemand reizen met een bus? De kans dat je daar een verkoudheid oploopt is 3x zo groot als op de fiets.

Waarom....... enz. enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 volgens mij werd je er een beetje moe van
Motorrijden is leuk ,en heeft alles met een gevoel te maken ,en je kunt overal aan dood gaan ,dus kun je beter genieten van het leven en niet overal bang voor zijn.want angst is een grote rem .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, als je maar de juiste kleren draagt kan je tegen 230 op een auto knallen!
http://www.dumpert.nl/mediabase/15404/1a0b61e8/index.html
Ik ben het uiteraard volledig met u eens dat motorrijders veel meer kansen op een dodelijk ongeval maken, maar toch heeft het gezoem van een Harley Davidson een magische aantrekkingskracht voor vele mensen.Het heeft denk ik met een geromantiseerd beeld van vrijheid te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik s'morgens mijn bed uitkom is de kans dat ik in het verkeer wat meemaak 10000000 keer groter als dat ik in mijn nest blijf liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom gaat iemend de baarmoeder uit als hij kan weten dat buiten de wrede wereld loert met reuzen die gekke bekken trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het gewoon geweldig is, zelf kan je ook rekening houden met het overig verkeer, maar er hoeft maar iets te gebeuren en je hebt pech.