Kan je met een scooter bewijs op een crossmotor rijden?

Kan je met een scooter bewijs op een crossmotor rijden van 50cc als de crossmotor een kenteken heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

Zolang je met een crossmotor alleen op het circuit rijdt, heb je helemaal geen rijbewijs nodig. Zodra je het circuit verlaat en je komt op de openbare weg (ook een zandpad is openbare weg), heb je een (motor)rijbewijs nodig en moet de motor aan de eisen volgens de RDW voldoen.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, bij 50cc of meer heb je ern motor rijbewijs nodig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tegenwoordig staat er op je kentekenbewijs bij een 4takt scooter ook precies 50cc... 49.9cc is verleden tijd.
De grens voor een scooterbewijs is 50cc. Wanneer de crossmotor over meer cc beschikt, zal er voor de openbare weg een motorrijbewijs moeten worden gehaald.

Wanneer er op privé of eigenterrein wordt gereden met het voertuig is het geen probleem. Een circuit of boerenlandweg zijn daarom vaak toegestaan.