Moet je als motorrijder pakeergeld betalen bij kentekenparkeren (bv. Rotterdam, Utrecht)?

Bij een tradiotionele automaat hoeft dat niet. Je kan het kaart niet achter de voorruit leggen. Je mag dan ook geen parkeervak bezet houden en moet de motor op het trottoir zetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Nee, motoren parkeer je niet in een parkeervak of zo, maar op de stoep.
Daar betaal je geen parkeergeld voor. Dus ook niet bij kentekenparkeren.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou het wordt gedoogd dat motoren op de stoep worden geparkeerd het mag eigenlijk niet.
http://www.motoport.nl/epages/Motoport.mobile/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Categories/OnTheRoadMagazine/Blogs/Tipsadvies/Parkeren_mag_dat_overal&Locale=nl_NL
Reddie
9 jaar geleden
@linden015 , in 1995 heb ik een theorie examen gedaan. Toen moest de motorfiets op de stoep staan.
Dat lijkt me een betrouwbaarder bron dan je "Tipsadvies" op een Blog site.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een theorie examen van 20 jaar oud is nog wel betrouwbaar?
Ik moet voor mijn motor (in Utrecht) een parkeervergunning hebben als ik deze op een parkeerplaats zet, dus moet er betaald worden. Er wordt gedoogd dat de motor op de stoep wordt geparkeerd indien deze geen hinder veroorzaakt en dan hoeft er niet betaald te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de motor zet op een parkeerplaats zonder te betalen mag de gemeente een boete opleggen voor naheffing parkeerbelasting. Zet je motor ergens neer waar je niet mag parkeren kun je een boete krijgen van de politie vanwege foutief parkeren.