Hoe moeilijk is het om kleppen te stellen van een ktm 990 adventure?

Ik ben van plan om een ktm te kopen, de kleppen van deze motor moeten elke 15.000km gesteld worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

In principe is dat niet moeilijk. Als je weet eat je moet doen, en een beetje handig bent.
- hoogste versnelling inschakelen
- klepdeksel verwijderen (inbussleutel 6mm)
Voor elke klep:
- krukas dmv achterwiel zo draaien dat de te behandelen tuimelaar vrij staat
- met voelermaatje de speling controleren. (moet een beetje strak ertussen schuiven)
(benodigde speling staat in instructieboekje)
Zonodig:
- contramoer losdraaien (steeksleutel 13 mm)
- met schroevendraaier en voelermaatje de speling instellen (moer wel telkens aandraaien)
- contramoer weer stevig vastdraaien
Uiteindelijk:
- nieuwe klepdekselpakking monteren
- klepdeksel monteren. ( liefst met momentsleutel)
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Als je pech hebt moet je ook de tank nog demonteren. ;-(