Mag men op een scooter vol met boodschappen?

Ik heb laats iemand gezien op een scooter met een krat bier tussen de benen en de medepassagier had twee tassen in de handen vol met boodschappen.
Mijn vraag is mag dat officieel ?
ps de scooter was een bromscooter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

ja dat mag, maar je mag niet te breed zijn en belangrijker je moet altijd de scooter volledig onder controle hebben. Dus goed kunneO sturen, uitwijken en remmen.
Ook mogen je boodschappen niet van de scooter (kunnen)afvallen.
Zou je zelf onderuit gaan dan heb je pech, maar zou door jouw schuld een ander in de problemen komen dan kan je een proces-verbaal krijgen en in extreme gevallen zou zelfs de verzekeringsmaatschappij moeilijker kunnen doen bij de afhandeling van de schade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn geen regels voor hoeveel en wat voor bagage je mee mag nemen op een brommer. Dus zolang je het overige verkeer niet in gevaar brengt (dat mag nooit) is het toegestaan.

In dit geval: als de scooter op deze manier wat veel ruimte inneemt, mag het wel. Er is namelijk geen regel dat een brommer inclusief bagage een maximale breedte mag hebben.

Als de bestuurder door alle bagage echter niet in staat is om goed te rijden en daardoor gaat slingeren, mag het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag inclusief belading niet breder worden dan 1 meter. En je moet veilig kunnen rijden.
Dus de passagier achterop met twee tassen, dat zal wel bij elkaar breder zijn dan 1 meter en dat mag dus niet.
En de krat bier tussen de benen... zolang dat maar geen belemmering is om het voertuig te kunnen besturen, is het geen probleem.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit dat dan met die complete autootjes die voor de wet óók brommers zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah zo'n 45 kilometer karretje? volgens mij zijn die net een meter breed gr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en volgens mij is met 2 boodschappen tassen ook nog geen meter.. als je niet met je armen uit elkaar zit.. maar de tassen gewoon bij je houdt zeg maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je hebt twee versies van het 45-kilometerkarretje. De smalle (inderdaad een meter breed) die op het fietspad rijdt, en de wagentjes die afgezien van het 45-km-bord niet te onderscheiden zijn van een kleine auto en op de rijbaan rijden. Die laatste zijn een stuk breder dan 1 meter, en worden voor de wet toch echt beschouwd als brommer.
zolang je nog vooruit komt mag alles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rij ook scooter en sjouw soms ook van alles mee. Dat het volle boodschappentassen zijn wil niet zeggen dat ze ook heel zwaar zijn. Voorzover ik weet zijn er geen regels en mag je meenemen wat je kan. Slim is wel om altijd op veiligheid te letten. De scooter wordt met te zware last onbestuurbaar.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
ja die van mij werd ook altijd als pakezel gebruikt.
Trouwens mijn fiets ook ( tas in zitje voor, tas in zitje achter, tas aan zitje achter recht hangend en ook nog eentje links.
Gaat prima totdat er een hengsel breekt.
Maar op je vraag te antwoorden, zolang je niet raar uitsteekt en je het veilig verder vervoert kunnen ze je weinig maken denk ik.
Ik heb ook wel eens een brommer met lange latten hout zien rijden, toen had ik wel zo iets van "MAG DAT???