Als ik 16 jaar ben en ik heb mijn scooterbewijs. mag ik dan op een weg legale pitbike rijden?

ik ben laatst 16 geworden en wil graag mijn scooterbewijs halen. ik zou dan graag een weg legale 50cc pitbike willen kopen met schakel. mag je daar mee over de weg rijden als je alleen maar je scooterbewijs hebt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de pitbike een bromfietskenteken heeft dan mag jij 'm besturen op de openbare weg. Je moet dan wel een bromdfiets certificaat hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het bromfietscertificaat bestaat niet meer. Dit is tegenwoordig (sinds 2006) het rijbewijs AM.

Antwoorden (1)

Mits de pitbike voldoet aan de eisen die het RDW stelt aan motorvoertuigen tot en met 50cc. De pitbike door het RDW is voorzien van een geldig kenteken en je pitbike is verzekerd. Dan mag je met een rijbewijs AM met dit voertuig op de openbare weg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met een rijbewijs AM mag je motorvoertuigen op 2, 3 of 4 wielen en een maximum motorinhoud van 50cc besturen. Ik denk dat je met een scooterbewijs het rijbewijs AM bedoeld.