krijg je een vastloper als je over de weg rijd met een 125cc 2takt crosser?

ik wil naar school gaan met mijn Kawasaki 125cc 2 takt 1998 krijg ik dan geen motorische problemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
We weten niet in welke staat jouw 16 oude crosser is .en wat je dagelijkse rij afstand wordt . En wat de huidige werkelijke km stand is . Het zou best lukken maar trek niet te veel door in je versnellingen hou het rustig en heel . De meeste crossers hebben het vermogen laag in de toeren en zijn niet gemaaktom lang hoog in de toeren te rijden hou de koeling goed in de gaten . Succes

Antwoorden (2)

Als je crosser goed onderhouden is dan is dat geen probleem. Zo'n ding is bedoeld om mee te rijden en kan dus ook prima op de weg.
Het gevaar bij dat soort crossers is dat er vaak aan gesleuteld is om het vermogen op te krikken. Dan heeft zo'n motorblok eigenlijk meer vermogen dan waarvoor hij gemaakt is. Dat gaat een tijdje goed, maar uiteindelijk krijg je problemen.

Uiteraard is een crosser er qua zitcomfort niet op gebouwd om lange stukken mee te rijden. Maar op en neer naar school is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, gewoon op de weg rijden is veel minder belasting voor je motor dan op crossterrein, ook de rijwind koeling is veel beter.