Hoe een stuk metaal makkelijk verbuigen?

Toen m'n brommer stilstond (Skyteam pbr) is m'n brommer gevallen (pikkel stond niet goed op).

Nuja, eigelijk was er niet echt veel schade, alleen aan het handvat een beetje maar ook de gear switch. Bij een viertakt brommer moet je de brommer van versnelling veranderen met een voetschakelaar die je naar boven of beneden "stampt".

Het volle gewicht van m'n brommer is dus op die gear switch gekomen waardoor hij "lichtjes" verbogen is. Is wel lastig want als ik rijdt dan gaat het moeilijker om van versnelling te veranderen.

De gear switch is dus in principe gewoon een stuk metaal. Op deze site zie je het: http://www.skyteamparts.com/store/fuel-tank-3/

Het is nr 6 en 7.

Die is dus verbogen, ik heb al met een hamer erop zitten kloppen om hem terug te verbuigen zodat hij wa rechter staat. Maar daar komt totaal geen beweging in.
Hoe kan ik zoiets het best verbuigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je niet gewoon een nieuw schakelpookje erop zetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jah maar da kost me dan weer 20 € Als er een manier is om da terug te verbuigen is dat toch veel beter (:

Het beste antwoord

Daar moet je heel voorzichtig mee zijn want gietaluminium breekt heel gemakkelijk.
Je zou het pedaal er af kunnen halen en de bocht in de bankschroef weer recht proberen te persen ik zou er niet te hard tegenaan slaan want één tik te hard en het breekt af