Kan het kwaad als je 2-tact motorolie in een 4-tact motor doet (alleen om bij te vullen)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

2-tact olie is bedoeld voor mengsmering en dus niet voor het carter. Bij een motorfiets ligt vaak ook de koppeling in de motorolie. Daarom is er speciale motorolie voor motorfietsen. Advies is om zo snel mogelijk de motorolie te vervangen door de juiste olie. ^lr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan kwaad, 2-taktolie is een speciaal product en niet geschikt om in een carter te doen als smeerolie voor een 4-takt. 2-taktolie heeft niet de goede eigenschappen voor permanente smering.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ervan uit dat je weet waar je het over hebt, heb ik echter een probleempje, heb 'm vanmorgen bijgetopt. Niet te veel uiteraard maar toch :-(
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
optoppen zal niet echt veel kwaad kunnen maar doe dat niet te vaak want dan krijg je wel een probleem, beter is het om naar een tankstation te gaan en daar een liter gewone motorolie te halen