De benzinetank van mijn brommer laat soms geen naft meer door omdat er geen lucht binnenkomt via de dop. Is er een manier om dit op te lossen?

Als ik met mijn brommer over een drempel of in een putje rijdt op snelheid dan val ik vaak iets verder stil. Dit komt denk ik doordat de dop van mijn benzinetank nat wordt en geen lucht meer door laat. Ik weet niet of er normaal in een benzinetank ergens een klein luchtgaatje hoort te zijn of iets dergelijk. De brommer waar ik over spreek is een Honda Amigo PF-50. De dop is vrij simpel (gewoon een draai systeem met een ringetje rubber) maar wel heel proper.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Dat gaatje, wat jij beschrijft, dat zit normaal gesproken in de dop.
Zit deze daar niet, dan zou je er zelf eentje in kunnen maken of een andere dop proberen.
Zit het er wel al, dan zou je het iets op kunnen boren.
Plaatje bij antwoord
Om er zeker van te zijn rij een stuk zonder tank dop zodat je zeker weet dat het daaraan ligt voordat je gaat boren enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb al veel testen gedaan om zeker te zijn. Toch bedankt voor de tip.