Bij een vrouw van 87 is door een ongeval haar B rijbewijs afgenomen. Mag zij nu wel brommobiel rijden?

Ze heeft , Ondanks dat haar B rijbewijs is ingenomen,wel een AM rijbewijs verkregen. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als ze haar AM rijbewijs later heeft gekregen, die wordt namelijk ook verstrekt door het CBR, is genoegzaam bekend dat haar B rijbewijs is ingenomen door een ongeval. CBR kan besloten hebben om haar toch een AM rijbewijs te geven zodat ze met een brommobiel kan rijden. In een personenauto zien we haar nooit meer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.k Ik ben tevreden met dit antwoord.

Andere antwoorden (4)

ja dat mag, oorspronkelijk zijn brommobielen ook ontworpen voor de oudere mensen. als echter haar rijbewijs echt ingevorderd was zonder ontheffingen, mag ze geen enkel voertuig besturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het besturen van een brommobiel heeft u een AM-rijbewijs nodig.
Als uw A- of B-rijbewijs niet meer geldig is behoudt u het recht op het AM-rijbewijs. Bij uw plaatselijke gemeente kunt u terecht om dit AM-rijbewijs aan te vragen. Zo kunt u, ondanks dat uw autorijbewijs niet meer geldig is, toch mobiel blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat mag niet een kennis van mij heeft hetzelfde meegemaakt en moest zijn bromfietsrijbewijs gaan halen om in een brommobiel te mogen rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien men het AM apart heeft gehaald wel.
Als het AM er bij zit omdat ze B had niet