Hangt van de gemeente af.

Eindhoven:
Moet ik betalen voor het parkeren van mijn motor?
Als u uw motor op straat parkeert of in een parkeervak in een gebied waar betaald parkeren geldt, moet u betalen voor de motor. Uiteraard kunt u geen kaartje uit de parkeerautomaat op de motor leggen. Betalen kan daarom alleen indien u gebruik maakt van stadspasparkeren of belparkeren met de providers Parkline of Parkmobile. U hoeft dan geen kaartje te hebben, wij controleren op basis van het kenteken of u betaald heeft. Bent u klant bij gsm provider Yellowbrick of ANWB dan kunt u nog niet parkeren zonder kaartje. Kunt u niet op één van bovenstaande manier betalen dan moet u gewoon een kaartje kopen bij de automaat. Wij adviseren dan dit kaartje bij u te houden en later, indien nodig, te overleggen.

In sommige gemeenten is het parkeren van een motor op de stoep toegestaan.

Wettekst:
artikel 25 (RVV 1990)
1 Het is verboden in een parkeerschijf-zone te parkeren, behalve op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauw streep.
2 Op plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep, is het parkeren van een motorvoertuig op meer dan twee wielen slechts toegestaan, indien het motorvoertuig overeenkomstig het door Onze Minister bepaalde is voorzien van een duidelijke zichtbare parkeerschijf, waarop het tijdstip staat aangegeven waarop met parkeren is begonnen en de toegestane parkeerduur niet is verstreken.
3 Indien op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, geldt het tweede lid slechts gedurende die dagen of uren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees hier nog meer antwoorden.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/331006
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een motor met zijspan moet op dezelfde manier geparkeerd worden als een auto. in een betaaldparkerenzone zult u dan ook een parkeerkaartje moeten kopen. er zijn speciale kaarthouder te koop, die u op bijv uw tank kunt plakken, waar vervolgens het parkeerkaartje in gestoken kan worden.