Het in gevaarbrengen van de verkeersveiligheid is strafbaar, of men een kd daartoe rekent lijkt me een kwestie van interpretatie; de situatie moet wel erg overzichtelijk en veilig zijn wil je veilig zo plat kunnen dat een kd op zijn plaats is. Dat zal niet gauw het geval zijn in de ogen van de hermandat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bij mijn weten niet. ligt er aan hoe hard je rijdt .maar maak wel een metalen plaatje op je knie in je pak. anders kan je dat maar een keer doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, is niet strafbaar.
Wel oppassen dat je niet blijft 'haken' in het wegdek, het slingeren wat je daarna doet kan je op een 'artikel 5' komen te staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het tijdens mijn motorrijlessen niet geleerd ;-) Volgens mij mag het wel, maar je moet er allereerst een heel wendbare motor voor hebben.

Op het circuit mag het sowieso!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kd is op zich niet strafbaar, wat onder art. 5 zou kunnen vallen (het in gevaar brengen van zichzelf of het overige verkeer) is de snelheid die je rijdt. Meestal rijd je een asociaal hoge snelheid als een kd nodig c.q. wenselijk is.