Mijn crossmotor loopt alleen goed met de kraan dicht, hoe kan dit?

Als je de benzinekraan open hebt staan komt hij niet boven de 4000 toeren en stotterd hij wat. Als je dan de kraan dichtdoet loopt hij weer super! Totdat de carburateur leeg is natuurlijk.
Het is een Yamaha DT250 2-takt. Verder zit alles in de carburateur goed. Zou er een kleinere sproeier in moeten? Dat lijkt me wel vreemd want eerst liep hij wel goed en heb er niks aan veranderd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als je een carburateur hebt met een vlotterkamer, dan kan het zijn dat de vlotternaald niet goed afdicht, waardoor te veel benzine in de carburateur komt. Hij dreigt te verdrinken en kan de hoeveelheid benzine, in combinatie met de aangezogen lucht niet goed verwerken.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sdgdfghdfg.jpg
Bronnen:
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vlotterpen krom of vlotterafdichting vervuild.
carburateur gewoon demonteren en schoonmaken.